piątek, 4 lutego 2011

Piernikowe Króliczki!






Znalazłam w sklepie różowe wiórki kokosowe i postanowiłam coś stworzyć.
Skoro różowe to coś milutkiego i słodkiego.

I tak oto moje wyszły różowe króliczki!

                                      A teraz po kolei przepis!

                                      Podstawa to muffinki piernikowe(przepis z internetu):

                                      Składniki (10szt):
                                      -250g mąki
                                      -1/2 łyżeczki sody
                                      -1 łyżeczka proszku do pieczenia
                                      -1 łyżeczka cynamonu
                                      -2 łyżeczki przyprawy do piernika
                                      -1 jajko
                                      -100g cukru
                                      -150ml mleka
                                      -6 łyżek oleju

Piekarnik włączamy na 200 st. C.
Produkty suche łączymy w misce: mąka, soda, proszek do pieczenia, cynamon, przyprawa do piernika i cukier.
W osobnym naczyniu mieszamy produkty mokre: jajko, mleko i olej.
Następnie wlewamy mokre do suchych i całość łączymy mieszając łyżką.
Blachę na muffinki wypełniamy papilotkami i wlewamy do nich ciasto-5mm papilotki od góry zostawić.
Wkładamy blachę na 15min do piekarnika.

        



          Muffinki pięknie wyrastają i wyglądają tak:








                                                      Ozdabianie:

                         By przykleić wiórki robię najprostszy lukier:
                         2 łyżki cukru pudru + sok z połówki cytryny
             W pierwszej miseczce mam lukier-zanurzam w nim górę muffiny.
             W drugiej miseczce są wiórki-oblepiam nimi naszego króliczka :)
Uszka to przecięte na pół pałeczki czekoladowe z nadzieniem wiśniowym.
Oczka i noski wycięte są z czekolady-miałam do dyspozycji listki dekoracyjne czekoladowe i z nich je wycięłam.
Natomiast buzia i kropki na oczach namalowałam odrobiną kakao zmieszana z mlekiem-powstała pasta, którą nałożyłam wykałaczką.





                                                        SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz